Sunday, February 22, 2009

对不起上帝

感觉真的不好,是人是鬼?
我还没洗礼,不是真正基督徒。现在当我进教堂,我还是属于外人。大家一同祷告,我也一同跟着,
圣歌一起哼唱,但不能吃圣饼,喝红酒(ribena),因为我还没洗礼。祷告时,大家祈求上帝宽恕,
我不,反而希望上帝惩罚我,至少我的心也好过一点,因为我真的做错事了。

其实我还没告诉父母我常常去教堂,也跟牧师说我接受主耶稣。我相信主,一切生命有他主宰,没有主,
根本没地球和大地。我更相信人死了,就是赤裸地站在主的面前受审。所以人生,做自己喜欢的事情,充实人生,
为人为社会共献才是美德。

但我更更相信轮回,不然世上许许多多的不公平事情解释不到。为什么同人不同命?为什么一些人富贵,
另一些却饿死街头?婴儿出世不久夭折?如果人只有一次机会,许多人会遗憾不能做好人见到上帝,回
天国。天堂和地狱是存在,人不十全十美,好人善人应该上天堂,坏人下地狱,但中等的呢?没好到可以上,
又没坏到判下去~~ 可以值得思考

我的一位朋友带我去见名佛教先生,他试图帮我解释一些疑虑,听起来蛮取巧。但我很喜欢他的观念,不偏激,
只要向善的宗教就是好的。他知道我相信基督,也不把我的脑洗洗,可以大肆宣扬佛教,他不但没,也赞扬耶稣。
他的家里挂着耶稣的画像,因为他们相信五大宗教其实属于是同一位上帝。讲起来会很深奥,我也不是很明白。
可是听起来很逻辑,疑虑能被解决。反而基督徒不承认别的宗教,只少也尊敬把。。例如,佛教里的神杯供奉,
每位神都有他伟大的事迹,也许像耶稣为人牺牲,很伟大,值得后人尊敬,只是佛教的供奉仪式不同。

上帝是唯一,这是无可否认。但基督教还是有我的疑虑,某人还不能为我解答。所以我还未去接受洗礼。
虽然如此,我依然信任上帝,他会为我解决烦恼和空虚。相信我不离去他,他也不会离开我。

由于我超级懒惰读书,约束每日读两面圣经,和主的一个约定!

2 comments:

De said...

我不是基督教,可是我的家里也挂着耶稣的画像

宗教是一种信仰

jian ling said...

Nice to hear that u are still going to church although u got so many unsolved questions.. Actually, better let urself understand fully about the holy spirit, then only u can explain to ur parents.
U say u dont understand why got so many unfair things in this world right? OK, i just simply explain sth for u. U know 'xing lin zi'? The taiwan christian writer. She is badly sick lady, but she still admire and trust in God. Is God who give her such strength to live. U can get her books and read the way she view the world. For different ppl have different live, is all God's will, just want to see how each person spend their life in different situation. If a poor person got initiation, he still can become a successful person. For the dying child, maybe his death will bring sth to those around him, ever view 'tian di hai er'?(a christian movie).
God say, 'U cant have another God other than me.' This is what make christian different from other. Give u an example, if for ur mother who give birth to u, will she be happy if u call another woman 'mother'? I think is the same logic, the only God dont want u to be attracted by other God whom we as human dont know is real or not.
Is just my opinion to u lar. Sorry is in English, as i am in library, seeing ur blog and want to reply u asap. If u need me translate to chinese plz let me know. Got other problem, may ask me, i try help u to explain lar.